Våga tro på din dröm!

26 november 2019 Mikael Barani
Våga tro på din dröm!

Att starta eget är en stor dröm för många. Samtidigt det ett stort steg: Hur ska det gå?

Fördelarna med att vara anställd är tydliga: Givet att du inte får kicken har du en relativt trygg källa till inkomst. Samtidigt så säljer du din förmåga och din tid till någon annan. Du drar själv aldrig maximal nytta av ditt arbete. Det är helt enkelt någon annan som tjänar mest på frukterna av dina mödor.
Samtidigt så slipper du förstås en del av risktagandet.

För det är en risk att ge sig ut på marknaden som egenföretagare.
Du blir ditt eget brand, vilket i och för sig kanske inte är ett lika stort steg som det har varit tidigare. De sociala medierna har trots allt format oss till att – oftast – förmedla en lyckad sida av oss själva.
På samma sätt hamnar du kanske alltid i ”reklamläge” när du är solo. Alla människor som du träffar är trots allt potentiella kunder.

För att maximera din exponering, och därmed chanser till inkomster, gäller det att ta alla möjligheter som ges.
Din bil är till exempel en utmärkt reklampelare. Företaget BR Screen kan till exempel fixa logga och text på ditt fordon på sitt tryckeri i Helsingborg. 
På så sätt så syns det vad du gör när du är ute i trafiken.
Vem vet vilka möjligheter som kan öppnas upp för dig i en bilkö? Har du något tillräckligt fyndigt tryckt på bilen så kanske du kan vända någons bitterhet till glädje. På så sätt kan du bli ihågkommen för framtida affärer.

Skulle dina eskapader som egenföretagare gå helt åt pipsvängen så kan du i varje fall glädja dig åt att du vågade. Och kanske sporrar de dig till att fortsätta våga. 
”Misslyckande” är trots allt bara ett annat ord för ”lärdom”, så det är bara att njuta av lektionerna.

Fler nyheter